Navigera på webbplatsen Navigera
Konverteringsoptimering

Öka försäljning och leads genom er e-butik eller webbplats

Optimera er konverteringsgrad för köp i e-butiken eller leads genom webbplatsen. Vi hjälper er med allt från konverteringsanalys till genomförande och implementation.

Kontakta oss Se vad vi kan göra för dig

CRO

Kanske har du hört talas om det. Förkortat CRO från engelskans Conversion Rate Optimization är konverteringsoptimering konsten att göra en webbplats bättre utifrån en rad olika analyser som leder till att webbplatsbesökare utför de åtgärder du vill att de ska utföra.

Konverteringar är således tillfället när en webbplatsbesökare utför en handling som har ett direkt värde. Beroende på vad det är för typ av webbplats man driver kan konverteringen se annorlunda ut. För en e-handel är ett köp en konvertering, för en bank kan en låneansökan vara en konvertering och för en bilmekaniker kan ett telefonsamtal där besökaren först hittade telefonnumret på hemsidan vara en konvertering.

Långsiktig arbetsprocess

Konverteringsoptimering tar tid och det bästa är alltid att komma överens om en tidsplan med oss initialt i projektet. Det är ett bra sätt att säkerställa att alla parter har samma idéer för hur långt projektet ska sträcka sig i tiden samt vilka tankar man har kring vilka resultat arbetet ska ge.

I många fall går det till en början att arbeta efter best practice för att hitta snabba förbättringar i webbplatser. Därför är den generella uppfattningen att det med konverteringsoptimering händer mycket initialt för att sedan gå över i en något lugnare fas som sträcker sig över en längre tid. Detta är fasen då vi arbetar med A/B-tester, analyserar besökarnas beteenden och gör mindre justeringar som är betydelsefulla för en bättre konverteringsgrad.

Låt oss hjälpa er öka konverteringsgraden

För att kunna utföra konverteringsoptimering är det viktigt att ni vet vad just era konverteringar är. Om ni inte vet det än hjälper vi er självklart att definiera dem. Har ni fler typer av konverteringar i er webbplats? Inga problem. Då definierar vi först vilka de är och rangordnar dem sedan efter vilka konverteringar som är mest värdefulla. På så sätt har vi stenkoll på vilka typer av konverteringar som kräver mest fokus från oss.

När målen i webbplatsen är identifierade kan vi sätta igång att arbeta med konverteringsoptimeringen på riktigt. Vi använder olika analysverktyg, hypoteser och gör tester.i webbplatsen över längre perioder för att se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Kom ihåg; konverteringsoptimering tar lång tid och är inget som sker över en dag.

Utvalda kundcase

Islandshästspecialisten

Markisgrossisten

Ida Warg Beauty

Prata med oss idag

CRO – En riktig no-brainer

Att konverteringsoptimera webbplatsen är ett mycket bra initiativ och vi arbetar alltid hårt för att konverteringsoptimeringen ska leda till fler betalande kunder eller kontaktande besökare.

Vi kan konverteringsoptimera vilken webbplats som helst. Är ni intresserade av att optimera er webbplats eller e-butik? Skriv till oss genom formuläret på denna sida så återkommer vi med en första bedömning i ett möte.

Låt oss prata digitala projekt!

Inget projekt är för stort eller litet för oss. Ett förutsättningslöst samtal eller mailkonversation med oss är det första steget mot en webbplats som ger resultat.

Hej! Jag heter Edvin Uddfalk och är byråchef. Prata projekt direkt med mig på telefon 010 – 207 45 16 eller mail edvin.uddfalk@exacta.se.

Edvin Uddfalk - Byråchef

Skriv till oss

Wordpress Woocommerce Shopify