Hur sökordsoptimering förvandlar ditt varumärke på Google
Få reda på hur du måste använda sökordsoptimering för att dramatiskt förbättra ditt varumärkes synlighet och framgång på Google.
Läs mer09 november 2023
Att synas högt vid sökningar på Google kan vara skillnaden på en framgångsrik webbplats och en som knappt har någon trafik överhuvudtaget. Det är därför SEO är så viktigt att både förstå teoretiskt men också kunna implementera praktiskt.
Kontakta oss Se vad vi kan göra för digKrasst så är målet i nästan varenda bolag att sälja så mycket av sina produkter eller tjänster som möjligt. Därför marknadsför man inte en webbplats för sina befintliga kunder, utan även för att locka potentiella kunder. Det är här sökmotoroptimering (SEO, sökoptimering, sökordsoptimering – kärt barn har många namn) kommer att spela en betydande roll i er verksamhet.
Alla verksamheter som driver en hemsida, webbplats eller e-handel gynnas av att investera i sökordsoptimering. Google är idag den enskilt största källan där vi människor söker svar på våra frågor. Värdet i att synas högt på de sökningar som är relevanta till din verksamhet och webbplats kan i vissa fall vara obetalbart.
Den organiska indexeringen på Google och andra sökmotorer är helt kostnadsfri att finnas i. Det är som att vara med hos en tjänsteförmedlare eller liknande men utan att betala en enda krona. Men det är bara de som investerar i sin sökmotoroptimering som kommer att gynnas av sökningarna. Användare är nämligen inte beredda att leta bland hur många resultat som helst. Dessutom anses resultaten som ligger sämre placerade också vara icke tillförlitliga.
Att investera kontinuerligt och ha en SEO-plan för sin webbplats är inte bara bra för synligheten på Google, det är även en långsiktig investering som på sikt kan generera oändligt många försäljningsingångar för er verksamhet.
Varje månad görs i snitt 8.5 miljarder sökningar på Google. Kraften i att synas högt på relevanta sökord på webbens i särklass största kostnadsfria företagskatalog kan vara enorm.
Så här kan vi hjälpa er nå toppositioner på Google.
Med On-page SEO menas allt arbete som sker på er webbplats och som har en direkt inverkan i hur er webbplats rankas hos Google. När vi arbetar med er SEO förbättrar och optimerar vi bland annat redaktionellt innehåll, titlar, meta-beskrivningar, interna länkar, webbplatshastighet, bildoptimering med flera.
Vad vi är ute efter när vi arbetar med On-page SEO är att nå en så optimal version som möjligt av alla sidor på er webbplats.
En mycket viktig del när det kommer till sökordsoptimering är Off-page SEO. Detta är samlingsnamnet för all sökordsoptimering som sker för din webbplats men från andra webbplatser.
Exempel på Off-page SEO är inlänkningar till er webbplats från andra webbplatser, recensioner, Google MyBusiness och andra listningstjänster samt i vissa fall även länkar till er webbplats från olika sociala nätverk.
När vi arbetar med Off-page SEO säkerställer vi att er webbplats får högkvalitativa backlinks (inlänkningar från andra webbplatser) och att andra faktorer som påverkar er SEO externt hålls uppdaterade.
Teknisk SEO handlar inte lika mycket om vilket innehåll som finns på er webbplats utan snarare om vad som finns bakom er webbplats. Webbplatser kan skapas på många olika sätt, men Google vet vad de gillar och inte gillar i en webbplats. Därför är det otroligt viktigt att vi får möjlighet att arbeta med er webbplats tekniska delar för att förbättra den och på så sätt behaga Google mer.
Med teknisk SEO arbetar vi med delar som optimering av kod, inläsningsprioritering, hastighetsoptimering med flera.
Få reda på hur du måste använda sökordsoptimering för att dramatiskt förbättra ditt varumärkes synlighet och framgång på Google.
Läs mer09 november 2023
Förbättra din SEO med dessa 7 beprövade metoder. Lär dig experttekniker för att förbättra din ranking på Google.
Läs mer08 november 2023
Lär dig vilka 8 kritiska SEO-misstag du måste undvika för att säkra topprankningar i Google. Läs hela artikeln!
Läs mer07 november 2023
Om ert mål, likt många andra bolag, är att använda er webbplats som en kanal för direkt eller indirekt försäljning av tjänster och produkter är SEO lika viktigt som betald trafik och annonsering. Till skillnad från betald annonsering är sökordsoptimering ett långsiktigt projekt som sällan pågår kortare än 6 månader fram i tiden. Detta av den enkla anledningen att SEO inte ger direkta resultat på sökmotorer. Däremot ger ett långtgående och intensivt SEO-arbete ofta fina resultat och även om projektet avslutas tenderar rankingen många gånger stagnera för att sedan behålla de positioner man tagit.
En av nycklarna till framgångsrik SEO är att under längre perioder arbeta kontinuerligt med att tillföra högkvalitativt innehåll på en webbplats. Additionen av innehåll visas som resultat i de verktyg vi använder för att mäta SEO och då är det också möjligt att optimera innehållet ytterligare. Förutom innehållet på webbplatsen arbetar vi även med teknisk SEO, off-page SEO och externa inlänkningar (backlinks).
Vi arbetar idag som leverantör av SEO-tjänster för flertalet kunder där behoven varierar. Ingen webbplats är för gammal eller ny, för liten eller stor för att låta sökordsoptimering vara en del av utvecklingsarbetet som ska generera framgång.
Vilken SEO-strategi är bäst för er? Vilka resultat kan ni potentiellt förvänta er om ni börjar arbeta med SEO? Behöver ni sökordsoptimering överhuvudtaget?
Frågorna kan vara många och ibland är det lättast att direkt ta kontakt med någon som är riktigt kunnig inom sökordsoptimering. Om du är osäker och har frågor kring vilka fördelar SEO kan ha för din webbplats, tveka inte att kontakta oss! Vi tar gärna ett möte för att diskutera fördelarna med SEO och hur vi kan hjälpa dig att komma igång.
Inget projekt är för stort eller litet för oss. Ett förutsättningslöst samtal eller mailkonversation med oss är det första steget mot en webbplats som ger resultat.
Hej! Jag heter Edvin Uddfalk och är byråchef. Prata projekt direkt med mig på telefon 010 - 207 45 16 eller mail edvin.uddfalk@exacta.se.