Navigera på webbplatsen Navigera Kontakta oss

Ny webbplats med stort fokus på automatisering och ökad försäljning

Flygupplevelse

10

Sidor i SERP (första sökresultat sidan) på Google

150

Procent fler autentiska backlinks

2

Sekunders laddningstid
Desktop vy från Flygupplevelses nya webbplats

Uppdraget

När personerna bakom Flygupplevelse sökte en partner att låta ta fram deras nya webbplats visste de att arbetet skulle innebära kritiskt, affärsdrivet och innovativt tänkande. När vi tillslut blev kontaktade av dem och direkt presenterade den förbättringspotential vi såg med en ny webbplats var samarbetet ett faktum.

Områden vi arbetat med

  • E-butik
  • Grafisk profil
  • Hemsida
  • SEO
  • Strategi
  • Utveckling
  • Woocommerce
Mobil vy från Flygupplevelses nya webbplats Mobil vy från Flygupplevelses nya webbplats Mobil vy från Flygupplevelses nya webbplats Mobil vy från Flygupplevelses nya webbplats Mobil vy från Flygupplevelses nya webbplats

Behov & analys

Flygupplevelse har ett ganska unikt produktutbud i Sverige. Förutom en handfull upplevelser där man på ett eller annat sätt får flyga med i ett av deras flygplan kan man även få möjligheten att spaka planet själv. Låter det kul? Det tyckte vi också. Men samtidigt ställde vi oss direkt en hel del frågor; är man försäkrad? vad händer vid dåligt väder? vem är det man åker med? hur fungerar det med returrätt?

Vi insåg ganska snart att förmedlingen av flygupplevelser behöver göras på ett seriöst, tydligt och pedagogiskt sätt där användaren dels får reda på allt den behöver innan ett köp men också upplever det som enkelt att ta sig från köp till bokning. Detta väckte idén om att arbeta fram ett automatiskt (läs halv-automatiskt) flöde med försäljning av upplevelser genom en e-butik i Woocommerce med möjligheten att köpa tillhörande värdekort.

Resultat

Resultatet är att en besökare nu kan köpa en eller flera flygupplevelser och då får denna levererad i ett slags digitalt värdekort (en PDF fil, helt enkelt) till sin inkorg efter köp. Det är sedan upp till besökaren att antingen lösa in värdekortet själv eller ge det till en vän eller familjemedlem i present. Oavsett kan man med hjälp av koden i värdekortet sedan gå tillbaka till webbplatsen och lösa in den mot flygupplevelsen på sitt eget önskade datum.

Förutom att det upplevs smidigt för kunden är det också enkelt för butiksägarna bakom Flygupplevelse, då både kundresan, bokningsförfarandet och värdekortet skapas och sköts helt automatiskt.

I övrigt levererar vi även denna gång en fundamentalt kraftfull webbplats med följsam genomarbetad design, fantastiska SEO-möjligheter och även en helt ny logotyp.

Vill du se resultatet med egna ögon? Besök den nya webbplatsen